Zespół Lotus przykuł dzisiaj uwagę wszystkich fotoreporterów sprawdzając swoją nową koncepcję podwójnego systemu DRS, która była zamontowana w bolidzie Kimiego Raikkonena. Zespół nie będzie jednak korzystał z tego rozwiązania podczas najbliższego wyścigu, jednak planuje wdrożenie go na GP Węgier.
Kimi Raikkonen, P15, P10„Dzisiaj niezbyt wiele się nauczyliśmy ze względu na pogodę; było jak na Silverstone, gdzie także nie mieliśmy dobrych warunków. Sprawdzaliśmy kilka nowych rzeczy, które jak się domyślam sporo ludzi zauważyło. Miło byłoby mieć nieco więcej jazdy po suchym torze, ale nic nie można na to poradzić. Tor był bardzo śliski gdy było mokro; z całą pewnością nie ma w takich warunkach dobrej przyczepności. Ogólnie, to był dość zwyczajny piątek, podczas którego sprawdzaliśmy różne rzeczy starając się wycisnąć możliwie najwięcej z warunków pogodowych.”
Romain Grosjean, P10, P5
„To była trudna, deszczowa sesja. Wygląda na to, że jutro będziemy mieli więcej mokrych przejazdów, więc dobrze było przywyknąć do takich warunków i opon przejściowych. Mieliśmy kilka rzeczy, które chcieliśmy sprawdzić w suchych warunkach, ale niestety nie udało się. Jeżeli do niedzieli nie będziemy mieli suchego toru, ludzie nie będą mieli dużego pojęcia o degradacji i różnicach w mieszankach, co może mi pomóc na starcie z dalszej pozycji po nałożonej na mnie karze. Mamy dobrą podstawę, która miejmy nadzieję pomoże nam dowieźć pod koniec weekendu przyzwoity wynik.”
20.07.2012 17:57
0
Borowczyk też mówił w treningach, że w Niemczech tego nie użyją.
20.07.2012 18:45
0
skoro tak borowczyk mówił to tak jest on się na tym zna jak mało kto .
20.07.2012 19:12
0
Jak to ma dzialac ?
20.07.2012 19:50
0
to ma działać dokładnie tak samo jak wcześniej z tym, że będzie teraz w obu autach stąd nazwa "podwójny".
20.07.2012 20:42
0
4. Kalor666 2012-07-20 19:50:35 (Host: *.opera-mini.net) to ma działać dokładnie tak samo jak wcześniej z tym, że będzie teraz w obu autach stąd nazwa "podwójny". dobre, bardzo dobre;))
20.07.2012 20:44
0
Jeżeli nadal będą takie warunki pogodowe, na nic zda się ten komponent.
20.07.2012 21:53
0
Lotus, ostatnie przygotowania swojej nowej zabawki przed Spa i Monza, może być ciekawie, jak im to wyjdzie - pierwszą wygraną widzę na horyzoncie
21.07.2012 01:03
0
@Cwirs, po obu stronach Airbox znajduja sie niewielkie wloty powietrza ktore naleza do podwojnego DRS. Ten system podobnie jak w Mercedesie przy aktywacji DRS ma za zadanie lamanie przeplywu powietrza, a tym samym powoduje zmniejszenie oporu powietrza. System testowany przez Lotusa przeznaczony jest do zastosowania na tylnym skrzydle. W Mercedesie powietrze przez kanaly kierowane jest do przedniego skrzydla. Bla,bla...zle powiedziane :) Przednie skrzydlo w Mercedesie nie jest przez tyl kanalami kierowane, one jest calkowicie niezalezne od tynego DRS. Jest pasywne, ciagle regulowane (poprzez 3 kanaly w nosie, ktore wytwarzaja roznice cisnien podczas jazdy w zakretach). DRS uwalnia kanaly na otworach tylnego skrzydla, ktore jak wczesniej powoduja lamanie przeplywu powietrza. Przednie skrzydlo jest i pozostaje samodzielym systemem. Najwyrazniej tez w Lotusie przy postawieniu tylnego skrzydla zostaje wlot powietrza otwarty ktory specjalnie doprowadza powietrze do tylnego skrzydla. Na poczatku sezonu gdy Mercedes zaprezentowal ten system, Lotus protestowal, zlozyl sprzeciw, uwazal ze system jest nielegalny, a dzisiej testuja podobny system ktory dziala na tej samej zasadzie. No, ale taka jest F1 :-)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się